اتاقی برای دو نفر

جایی برای حرف های امروز، که دیروز و فردا تکرار نمی شوند.

مجلسی می شویم.

دوست جان، ما را در امر خطیرِ خریدن لباسِ مجلسی و عروسانه برای عید مدیریت کرد و دستمان را از پسندِ تیپ های اسپرتِ راحتِ ساده ی سبکِ هنری کوتاه نمود. بدین وسیله از وظیفه ای که بر او محول کرده بودیم تا ما را مهار کند بسی سرفراز بیرون آمد. باشد که خدا او را اجر فراوان دهد.


پ.ن: مثلاً خوبه چی باشه اسمم؟ اسم که نه، یه صفتی که اینجا تشخیصم بدین از بقیه. بهم بیاد. عنوانِ خانم ش.ح حتی با خودمم غریبگی میکنه، چه برسه با شما، انقد که قلمبه س!

زهرا
۲۶ اسفند ۹۲ , ۰۰:۳۸
عزیز دل....چطوره؟

پاسخ :

کم منو خجالت بده دختر! جداً فک کن خانم مهندس. ببین چی خوبه؟
زهرا
۲۶ اسفند ۹۲ , ۰۰:۳۹
راستی مجلسی شدنتان مبارک!

پاسخ :

خیلی ممنون خانم مهندس:*
مریم
۲۶ اسفند ۹۲ , ۰۸:۰۱
برات فرستادم دختر.
خب اسم خودتو بذار عزیزم.چرا اسم مستعار ؟
بعد هم میتونی از همسر جان کمک بگیری .فکر کنم راحت تر ه.

پاسخ :

مرسی مریم! خیلی مزه داد. مراتب ذوق زدگیم رو برات ایمیل کردم :*

آخه نمی خوام دوباره رسوای دو عالم بشم. همه ی خویشان و آشنایان و دوستان بیان اینجا دو نفره هامون رو از زیر دو چشم مبارک بگذرونن. به هوای راحتی ما اینجا مستعاریم.

بعد اینکه همسر جان هم فعلاً بی اطلاعه از وجود اینجا! :دی زین رو نمیتونم از نظراتش بهره بگیرم. 
شکو فـه
۲۶ اسفند ۹۲ , ۰۹:۱۱
اسم خودتو نذار. یه اسمی که قبلن بهت نزدیک بوده...نیست؟ مثلن دوستم منو جسیکا صدا میزد... اون رو هم میتونستم بذارم....

بذار " نفرِ اول! "

پاسخ :

آررره! نفرِ اول خیلی خوبه. عالی گفتی! دوسش داشتم. فقط دارم فک می کنم چرا من نفرِ اولم؟! :دی
***
اگه دلچسب تر پیدا نشه، همین رو میذارم.
شکو فـه
۲۶ اسفند ۹۲ , ۰۹:۲۵
چون همیشه خانوم ها مقدمن D:

پاسخ :

:)) اگه معنی پیش قدم شدن به خودش نگیره عالیه!
***
راستی اون قالبه برفی بود، گفتم زمستون تموم شده، سنخیت نداره!:دی الانم امتحانش کردم، عکسش با گوشه ی وبلاگ میرفت تو هم. وگرنه از لحاظ اتاق بودنه خیلی خوب بود.
شکو فـه
۲۶ اسفند ۹۲ , ۰۹:۲۷
بعدش هم ماخودمون و تحویل نگیریم کی بگیره!
بعد اگر بذاری نفر دوم فکر میکنن ازین وبلاگهای زن دوم و ایناس...
اما نفر اول هم این فکر و بذهن میاره اما کمتر... بعد همین کمش باعث جذب خاننده میشه  ;)

پاسخ :

از اونجایی که تو جذب خواننده موفقی، حتماً درست پیش بینی کردی.
حالا یه نفر دارِ دیگه به ذهنت نمی رسه، انقدم رتبه بندی نشیم! :دی
شکو فـه
۲۶ اسفند ۹۲ , ۰۹:۲۸
همسرتم "دوم" صدا کن! D:
دیگه خیلی لوس میشه!؟؟؟؟

پاسخ :

:)))))) جالبه!
شکو فـه
۲۶ اسفند ۹۲ , ۰۹:۴۰
" یه نفر " خیلی خوبه!

پاسخ :

مشاور خوبی هستی شکوفه جون! مرسی عزیزم. در نهایت یکی رو انتخاب میکنم
سهیل بشردوست
۲۶ اسفند ۹۲ , ۱۴:۱۰
کسی که دور خیز می کنه بجای باز کردن در با دستگیره با کله میره تو در باید درد و شکستگیش هم تحمل کنه؛ کسی هم که زندگیش رو با حرف دیگران و احساسات به گند میکشه و پای قانون رو تو زندگیش باز می کنه بدون شک فکر همه چیزش رو کرده(که اگر نکرده باشه یک احمق واقعیه)، آبرو ریزی وبلاگ نوشتن من برای افرادی که حتی یکبار خود من رو ندیدن نیست، آبرو ریزی برچسب یک عمر مطلقه بودنه.
نه معتاد بودم، نه بی اخلاق، نه بی کار و بی عار، نه اهل رفیق بازی، هرچند خانم های بزرگواری هستن که با همین چیزهای به ظاهر هولناک هم کنار میان و مشکل رو برطرف می کنن؛ اما طرف من وقتی ازش می پرسی دلیلت برای این کاری که کردی چیه فقط جفنگ میگه!

پاسخ :

آقای محترم. مهریه حق همسر شماست. خودتون این حق رو بهش دادین. می تونستین همون ابتدای امر زیر بارش نرین. پس بخاطر اینکه مهرش رو میخواد و به این خاطر قانونی عمل کرده، ملامتش نکنید. و مطمئن باشین مطلقه بودن برای یک زن در این جامعه صد بار سخت تره تا برای یک مرد.
در وبلاگتون نوشتم، در اینجا هم میگم که با سرچ نام شما، روایت زندگیتون برای آشنایانتون قابل دسترسه پس این حتی ممکنه برای ازدواج مجدد خانم هم مشکل ایجاد کنه.(فقط خانم رو میگم چون در کامنتهاتون گفتین از اون با نوشتن شما آبرویی نمیره)
"جفنگ" چیه؟ به هر حال هرکسی برای تصمیماتش دلایلی داره که محترمه، پای حرف دل هر دو باید نشست.
***
در آخر: کلاً همه ی این موضوعات به من ارتباطی نداره. صرفاً گفتم شاید تا حالا کس دیگه ای نگفته باشه. شاید ندونی؛ خوبه آدم اسرارش رو پیش خودش نگه داره، یا صرفاً به محرمش بگه. برای هر دو تون بهتره.
***
از 3 کامنت شما فقط همین تایید شد. چون به موضوعات من بی ارتباطند.

دلی
۲۶ اسفند ۹۲ , ۱۵:۱۸
حالا که اینجوری شد اسمتو بزار علامه مجلسی!
:))))

پاسخ :

:))))
اون پیشنهاد دومت هم خیلی دوست داشتنیه:*
سهیل بشردوست
۲۶ اسفند ۹۲ , ۱۵:۳۵
خواهش می کنم، بهرحال از نظراتتون استفاده می کنم
سهیل بشردوست
۲۶ اسفند ۹۲ , ۱۵:۵۶
یک زن دربرابر مهریه ای که حقشه یک عمر باید در کنار همسرش زندگی کنه، مهریه حق زن و زندگی هم حق مرده؛ ازین خبرها نیست که خانوم بعد از یک سال دو سال حق پنجاه سال زندگیشون رو بگیرن و بعد هم جدا بشن بخنده به ریش مرد!
اگر این رو شما اینطور تعریف می کنید که یک دختر یا زن بعد از مدت کوتاهی مهریش رو به هر تعداد بگیره و بعد هم از مرد طلاق بگیره و بره پی کارش و در برابر زندگیش تعهدی نداشته باشه، اینطور زنی چه تفاوتی با یک زن بدکاره داره؟! هرچند اون زن بدکاره در مقایسه با همچین خانوم هایی منصف تره!
بله حقشه و در اون شکی نیست، اما همه حقی رو نمیشه مطالبه کرد، این مسئله رو به این سادگی که شما میگید نمیشه ازش رد شد؛ حق تمکین یا چند همسر داشتن هم حق مرده، ولی چند تا مرد بعد از اینکه مثلاً با همسرشون به کوچکترین مشکل می خورن و قهر می کنن میرن دادگاه شکایت می کنن که همسرشون برگرده سر خونه زندگی؟! یا چند مرد از حق دو همسر داشتنشون استفاده می کنن و زن هم خیلی ساده باهاش کنار میاد؟!
فکر نمی کنم شما در برابر مردی که مثلاً بخاطر قهر همسرش بره دادگاه دعوای تمکین مطرح کنه یا همسرم دوم اختیار کنه همین قدر منطقی برخورد کنید و بگید حق اون مرده!
همین مسئلست که بسیاری از دختر خانوم ها رو به حماقت می ندازه و زندگیشون رو به نابودی می کشونن، می گن حق ماست، اما حق اون دختر در برابر چند حق اون مرد قراره داره که نهایتاً دختر رو مجبور به گذشتن از حقش می کنه که چی باقی می مونه؟ یک زندگی از هم پاشیده و ننگی که یک عمر همراه اون خانوم خواهد موند...
من برای زندگی در کنار یک زن واقعاً و کامل شدن ازدواج کردم و متحمل هزینه شدم، اگر نیت دیگه ای داشتم دنبال افراد دیگه ای می رفتم

پاسخ :

البته که جز دو حق مادی نفقه و مهریه، تمام حقوق دیگه به آقایون تعلق میگیره!!! ولی قانون حمایت از خانواده حق اختیار چند زن رو به مرد نداده. چون زیاد دیدم توسط آقایون مطرح میشه میگم. صرفاً جهت اطلاع:

در حال حاضر  در خصوص امر تعدد زوجات ، تنها قانونی که تا حدی قابل استفاده است قانون حمایت خانواده سال ۱۳۵۳ می باشد . به موجب ماده ۱۶ این قانون :

«مرد نمی تواند با داشتن زن، همسر دوم اختیار کند، مگر در موارد زیر:
1. رضایت همسر اول؛
2. عدم قدرت همسر اول به ایفای وظایف زناشویی؛
3. عدم تمکین زن از شوهر؛
4. ابتلای زن به جنون یا امراض صعب‌العلاج موضوع بندهای 5 و 6 ماده 8؛
5. محکومیت زن وفق بند 8 ماده 8؛
6. ابتلای زن به هرگونه اعتیاد مضر برابر بند 9 ماده 8؛
7. ترک زندگی خانوادگی از طرف زن؛
8. عقیم بودن زن؛
9. غایب مفقودالاثر شدن زن برابر بند 14 ماده 8.» 

***

باز بحث فقهی ش شاید فرق کنه.

به هر حال من وکیل مدافع خانم شما نیستم. حمایتی هم از ایشون نمی کنم. چون اصلاً رفتاری از ایشون ندیدم. انتقاد من به رفتار شما بوده و هست

x
۲۷ اسفند ۹۲ , ۰۲:۴۷
سلام
وب زیبایی داری.
با عکس پول های کشورهای مختلف آپم خوشحال میشم نظرتو بدونم.
زهرا
۲۷ اسفند ۹۲ , ۱۶:۲۲
فک کنم اشتباه اومدم.
اینجا چه حرفای خطرناکیه.
خدا منو مرگ بده!

پاسخ :

:)) خدا نکنه دوستم!
نه بابا! چه حرف خطرناکی! جدی نیس...
به رنگ چادرم
۲۷ اسفند ۹۲ , ۱۹:۴۷
دست دوست جان درد نکند
آدم باید برای هر کاری یکی از این دوست جان ها داشته باشد اصلن

پاسخ :

واقعاً همین طوره.
زهرا
۲۸ اسفند ۹۲ , ۱۲:۰۷
منم نفر اول و دوس دارم.
با حاله.
خانم دکتر.

پاسخ :

پس نفر اول با اکثریت آراء تصویب شد. با تشکر از شکوفه ی عزیز! :)
مجید شفیعی
۰۷ فروردين ۹۳ , ۰۰:۰۴
من یه سوال جدی دارم البته از حقوق دان مجلس

این دلایلی که تو قاون اومده چرا برای زن دلیل بر ازدواج مجدد نیست؟


1. رضایت همسر اول؛
2. عدم قدرت همسر اول به ایفای وظایف زناشویی؛
3. عدم تمکین شوهر از همسر؛
4. ابتلای مرد به جنون یا امراض صعب‌العلاج موضوع بندهای 5 و 6 ماده 8؛
5. محکومیت مرد وفق بند 8 ماده 8؛
6. ابتلای مرد به هرگونه اعتیاد مضر برابر بند 9 ماده 8؛
7. ترک زندگی خانوادگی از طرف مرد؛
8. عقیم بودن مرد؛
9. غایب مفقودالاثر شدن مرد برابر بند 14 ماده 8.» 

آخه برای خدا فقط مهم اینه که معلوم باشه بابای بچه کیه

نه اینکه زن یه ازدواج فقط بکنه

کاش کسی فقه رو به روز می کرد

شایدم اشتباه می کنم من... البته

پاسخ :

این دلایل برای زن فقط میتونه مجوز گرفتن طلاقش باشه!
***
دیگه من نمی دونم خدا خواسته اینجوری باشه؟ خدا نخواسته؟ خدا چی می خواد؟ فقط میگم کاش خدا رحم کنه حداقل!
مجید شفیعی
۰۷ فروردين ۹۳ , ۲۲:۱۰
خیالمون راحته که رحم میکنه

گفته که کتب علی نفسه الرحمه

****

راستی مهریه هم حق العمل زن برای یه عمر زندگی نیست ها باید با محبت برم و دستش و ببوسم و تقدیمش کنم و تمام 

خداییش یکی ار عذابهای زندگیم که هنوز نتونستم مهر نازنینم رو بدم

خدایا کمک کن زودتر این دین رو ادا کنم
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan