اتاقی برای دو نفر

جایی برای حرف های امروز، که دیروز و فردا تکرار نمی شوند.

صبر می کنم تا وقتش برسد.

این نیست که انتظار نداشته باشم بهترین و با احساس ترین پیام تبریک روز زن را از همسرم دریافت کنم. این نیست که دلم نخواهد با یک آمدنِ بی خبر و با یک سبد گل زیبا غافلگیرم کند. این نیست که دوست نداشته باشم هدیه ی خاص و با ارزشی به مناسبت اولین سالِ بودنم در کنارش، برایم تهیه کند. این نیست که دلم شنیدنِ مکرر «عزیزم بیشتر از هرچیزی و هرکسی دوستت دارم.» را تمنا نکرده باشد. این نیست. 
برای همۀ ما زن ها حضور عاشقانۀ همسرمان و کلماتِ محبت آمیزی که از زبان او به گوشمان برسد مهم است. برای همۀ ما بزرگداشت روز زن، به محضِ ثبت پیوند ازدواجمان اهمیت پیدا می کند. ولی به نظرم می رسد زن بودن، خانم خانه بودن، همسر بودن، با ارزش و گران قدر بودن، با وارد شدن اسممان به شناسنامه ی مردی معنی پیدا نمی کند. 
من فکر می کنم برای اینکه به عنوانِ زن، و همسر جایگاه عالی پیدا کنم، نیاز به زمان، صبوری و همراهی ست. فکر می کنم بعد از گذراندن یک سال از دوران عقد، که هر کدام هنوز در خانۀ پدری مان و جدا از هم بوده ایم، نمی توانم انتظار داشته باشم همه چیز بابِ طبع و سلیقه ی من باشد. من از بین خوشی های زودگذرِ اوایل ازدواج، و عشق و الفت و انسِ همیشه در زندگی، دومی را با عقلم، و نه احساسم برگزیده ام. 
می دانم اگر لطف خدا باشد چند سالِ دیگر یا شاید خیلی زودتر، همه چیز همان طور رقم می خورد که دلخواهِ من است...

* ساعت 12 ظهر امروز، بعد از پایان جلسه اش، تماس گرفت و خیلی ساده تبریک گفت. همین که فقط به گفتن "مرسی" بسنده کردم، آشفته شد و سوال پشت سوال که بگو چه شده؟ چیزی نشده بود. فقط تبریکش خیلی کوچک و کم حجم به نظرم آمده بود و واکنش زن بهانه گیر درونم را برانگیخته بود. به تلخی گفت: "الان باید حواسم به اینجا باشه یا به شما؟" 
به خودم آمدم و سریع اوضاع را سر و سامان دادم و به دل راحت بدرقه اش کردم که به کارهایش رسیدگی کند. مردها خیلی ضعیف تر و آسیب پذیرتر از آن چیزی هستند که به نظر می آیند. بی خیال همۀ این مناسبت ها و نام گذاری ها اصلاً.

مریم
۳۱ فروردين ۹۳ , ۱۳:۴۷
دقیقا همینطوره عزیزم.
بهش فکر نکن .ذهن ما با ذهن مردا خیلی فرق میکنه .مردها عاشق عاشق هم که باشند می تو نن با یک تبریک ساده فکر کنن همه‌ی معانی که لازم هست را منتقل کرده ان .
بعدها آرام آرام ذهنیت خودت را برایش روشن کن .در کلمات واضح و مشخص .آنوقت میفهمد که به چه نیاز داری .
:)

پاسخ :

آره دقیقاً فکر میکنن حق مطلب رو ادا کردن، در بند واژه ها نیستن زیاد... هر چی من غش میکنم برا کلمه ها!!
کاف
۳۱ فروردين ۹۳ , ۱۷:۱۷
همونطور که خودت گفتی وقتی برین زیر یه سقف خیلی چیزا تغییر میکنه و دلخواه تو میشه..
مردا با ما خیلی فرق دارن..ماها هم هر چقدر عاقل و صبور باشیم گاهی درک این تفاوتا برامون سخت میشه و آزارمون میده..ولی زنده باد نفر اول که انقد باشعوره..دو جمله ی آخرت شعور بی حدتو نشون میده..بیخیال این نامگذاری ها اصلا..

پاسخ :

لطف داری عزیزم :*
بانو (زن وبوسه)
۳۱ فروردين ۹۳ , ۲۳:۴۳
آفرین به دوست بسیار عاقل و ظریف خودم. عزیزم روزت مبارک وآفرین و احسنت به درکی که به خرج میدی و البته صداقتت و روراستی با خودت و البته تبریک به همسرت بابت داشتن چنین همسر فهیمی.

پاسخ :

بر شما هم مبارک نازنینِ دلبر. :*
من پیش شما درس پس میدم :)
نیوشا
۰۱ ارديبهشت ۹۳ , ۰۸:۰۸
دقت کردی برا روز مرد خودت رو هم که بکشی و بهترین و زیباترین شب و هدیه رو تقدیمشون کنی نهایتش به لبخند و تشکر و روبوسی ساده نثارت می کنن
این چیزا برا مردها مهم نیست اصلا....

پاسخ :

تو الان منفی شدی روی مردها، نظرت در این مقطع زمانی زیاد قابل استناد نیست!:)) مثبت بااااااش دوست جانم:*
نیوشا
۰۲ ارديبهشت ۹۳ , ۰۸:۱۱
آره شاید حق با تو باشه من بدبین شدم تو این شرایط روحی...
اما یکی از خوانندهای همیشگی من که یه آقاست برام نظر گذاشته که: حسی که شما نسبت به مناسبتها دارین مردها ندارن.واسه من خوش رویی همسرم و نق نزدنش بزرگترین موهبته..
فکر می کنم این عادیه برا مردها که خیلی حساس نیستن به مناسبت ها
باروون
۰۲ ارديبهشت ۹۳ , ۱۶:۵۳
روزت مبارک بانو
مردها همیشه خلاصه ان چه درزندگی چه در کلام
بخاطرهمینه سروته یه کرباسند ولی عزیزنددردل همه ان زن هایی که تمنای ا=عاشقانه ها رو ازشون دارند
نسترنی که شمعدونی ست! :))))))
۰۲ ارديبهشت ۹۳ , ۱۹:۴۹
 :))
شکو فـه
۰۳ ارديبهشت ۹۳ , ۱۱:۴۵
مردها خیلی چیزها رو بلد نیستند و باید یاد بگیرند... اکثر چیزهایی هم که بلد نیستند همین چیزهاییه که ما خیلی بهش اهمیت میدیم :|
بیقرار
۰۵ ارديبهشت ۹۳ , ۱۵:۳۵
دست و پا گیر شدم ... میدانم ...
برای چند دقیقه مهمانم باش...
مهمان حبیب خداست...
بیقرارم...
منتظرم...
ناشناس
۱۵ ارديبهشت ۹۳ , ۰۰:۳۳
سلام دوستم.
اگر همسرت رو عاشقانه دوس داری و میدونی برات حاضره هر کاری بکنه و مهم تر ازهمه بهت وفادار باشه.
هیچ وقت هیچ وقت به خاطر یک کادوی مادی رابطتون رو خراب نکن.
به قول خودت همیشه اوضاع رو سرو سامان بده. مردها خیلی نیاز به حمایت دارن.
کتابی بهتون معرفی میکنم  به اسم ( مثل یک مرد فکر کن ، مثل یک زن رفتار کن) کتابی بی نهایت زیباست. اون رو بخونید میدونید که چطور یک مرد به زنش نیازی داره که با چند کار کوچیک بر طرف میشه و میتونی مرد زندگیت رو بی نهایت دوست داشته باشی.

پاسخ :

ممنونم از راهنماییتون. حتما تهیه میکنم...
سهیلا
۱۶ ارديبهشت ۹۳ , ۱۶:۱۰
 چرا مردا اینجورین عاخه ؟؟؟؟؟؟
منم فقط یه تبریک خالی اونم پشت تلفن شنیدم
چقد خوبه درکت خیلی بالاست منم باید رو خودم کار کنم خیلی

پاسخ :

آره خانم. ریلکس باش که ذاتی اینطورین. گناهی ندارن:))
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan