اتاقی برای دو نفر

جایی برای حرف های امروز، که دیروز و فردا تکرار نمی شوند.

چالش کتابخوانی

در این فرصت، به دعوت دوست خوبم یخ داغ،  تعدادی از کتبی که خواندن‌شان لذت عزیزی عاید من کرده است، و محتمل می‌دانم مقبول طبع شما عزیزان هم بیفتد، معرفی می‌کنم. کتاب‌های مورد پسند من معمولاً تِم فلسفی دارند و این از چند موردی که در ادامه آورده‌ام خوب پیداست.


جهان:

دنیای سوفی اثر یوستین گردر

لذات فلسفه اثر ویل دورانت

تهوع اثر ژان پل سارتر

کلمات اثر ژان پل سارتر

خداحافظ گاری کوپر اثر رومن گاری

زندگی گالیله اثر برتولت برشت (نمایشنامه است)

راز بزرگ اثر اشو 

و سروده های فوق اندیشمندانه برتولت برشت. 


و ایران:

گزیده تاریخ بیهقی

تذکره الاولیا (عطار نیشابوری)

گلستان (شیخ اجل سعدی)

یکسان نگریستن (شیخ ابوسعید ابوالخیر) انتخاب و تلخیص از فریدون مشیری

هبوط در کویر (دکتر علی شریعتی)

و

البته اشعار بی نظیر شاملو 


در پایان اعتراف می‌کنم که پست دشواری بود! آدم سختش است که این‌طور بین دوست داشتنی‌هایش انتخاب کند ولی به راستی جمع بندی خوبی است. آدم با خوی کتاب‌خوانی خودش و سلایقش آشناتر می‌شود. انگاری که خودش را تازه پیدا کرده باشد!

دیگر اینکه متاسفم که کمتر با ادبیان فارسی این دوره ایران ارتباط برقرار می کنم و این نشان چیست؟ خودم هم نمیدانم. به هر روی. من هم به رسم این چالش همهٔ دوستان عزیز این خانه را به نوشتن این پست دعوت می‌کنم. ازجمله

بانو/ زن و بوسه

مریم/ پرسه زن

نیوشا/ لحظه‌ها و همیشه

و هر دوست دیگری که دلش خواست ما را در تجربیات گرانبهای کتاب‌خوانی‌اش شریک نماید. شاد باشید.




نیوشا
۲۵ شهریور ۹۳ , ۱۰:۳۱
هبوط، تذکرة الاولیاء، اشعار شاملو را از میان قبلا خوانده ام

مابقی را در نوشتن پستی که مرا به ن دعوت کرده ای می نویسم :)

سپاسگزارم از این دعوت به دفعه ای و شیرین :)

پاسخ :

ممنونم نیوشای عزیزم از قبول دعوت :)
حنا
۲۵ شهریور ۹۳ , ۱۰:۳۹
همه کتابا با تالیفای خارجی رو به جز راز بزرگ خوندم
تالیف ای ایرانی هم فقط هبوط رو خوندم
واقعا شیرینن..

پاسخ :

عالیه. نظرت چیه که تو هم شرکت کنی حنا جان؟ رسماً دعوتی :)
مریم
۲۵ شهریور ۹۳ , ۱۰:۴۶
ای بابا ببین نذاشتی  وبلاگم خاک خورده باقی بمونه ها .

:) 
کتاب سوفی رو من هم به شدت دوست دارم.عزیزمه.
دستت در د نکنه برا معرفی دوست داشتنی هایت.

پاسخ :

خب خدا رو شکر که مریم جانم هم قبول کردن :)

بله سوفی واقعا عالیه
مجید شفیعی
۲۵ شهریور ۹۳ , ۱۱:۲۱
سلام چون دعوت عام بودم یه ناخونکی میزنم

مردی در تبعید ابدی
یک عاشقانه ی آرام
گلستان
1984
مزرعه ی حیوانات
کوری
پول و شیطان
قیدار
از به
قصه ی سنگ و خشت
نوشداروی طرح ژنریک
ضد/اقلیت/گریه های امپراطور/آنها
داستان کوتاه های چخوف
آینه جادو
جادوی چاپلین
رباعیات جلیل صفربیگی/میلاد عرفان پور
گنجینه های آسمانی
غزلیات سعدی
سنگی بر گوری
سفر به ولایت اسرائیل
اورازان

بسه دیگه :)

@}----

پاسخ :

خیلی ممنون از این که توی کارهای خیر پیش قدمین. لطف کردین
بنای با ثوات
۲۵ شهریور ۹۳ , ۱۷:۱۴
خیلی دوست دارم دنیای سوفی رو یه بار بخونم..هنوز نشده متاسفانه..:))

پاسخ :

ایشالا می‌خونین :)
مریم گلی
۲۵ شهریور ۹۳ , ۱۸:۳۲
سلام
ممنون از معرفی کتاب بانو
:)
خونده بودم اکثرشون رو.

پاسخ :

سلام. احسنت به شما :)
یخ داغ
۲۵ شهریور ۹۳ , ۱۹:۰۲
عزیزم ممنون که دعوتم رو پذیرفتی .  من هم عاشق کتابهایی با تم فلسفی ام. بعد الان خیلی ذوق زده شدم که چندتاشون بهم معرفی شد :))))) حتما باید برم دنبالشون.

پاسخ :

:***
نسترنی که shamd0ni است :)
۲۵ شهریور ۹۳ , ۱۹:۰۷
نام ِ این کتابها را جائی باید بنویسم...
از لیست ادبیات جهانت تنها دنیای سوفی ِ یوستین گردر رو خوندم و واقعا لذت بردم!دختر پرتقالی او هم کتاب خوبی بود :)


 هفته گذشته از بهترین دوستم ابن مشغله ی ِ نادر ابراهیمی را هدیه گرفتم!حال ِ عجیبی داشت و دوست داشتمش :)
کتاب خوبی بود و کتاب خوب را باید گفت :)

 

پاسخ :

چرا من با کتابهای نادر ابراهیمی ارتباط برقرار نمیکنم در حالی که انقد نویسنده مورد پسندیه؟!!
بانو مهدیه.ع
۳۰ شهریور ۹۳ , ۱۱:۱۰

یا لطیف
سلام و درود خدا بر محمد و خاندان بابرکت او
سلام بر امام عصر عج

سلام بزرگوار

 

از کتابابیی که نوشتین تقریبا نصفشون رو خوندم

ادبیات جهان تون اکثرا ادبی بودن

ایران هم گزیده ی بیهقی کمه

کتاب سه جلدی ش خیلی خوبه

منم با کتاب هام به روزم

البته سعی می کنم من بعد بعداز هر پست کتاب های دیگه هم معرفی کنم

کتاب های خوب بیشتر از ده تاخوندیم!

شما هم ادامه بده

.
دود اگر بالا نشیند کسر شان شعله نیست!
جای چشم ابرو نگیرد گرچه او بالاتر است...
.
امام سجاد ع:
به وسیله عقل ناقص و نظریه‌های باطل، و قیاسهای فاسد و بی اساس نمی‌توان به دین خدا دست یافت؛ تنها وسیله رسیدن به دین واقعی، تسلیم محض می‌باشد؛ پس هرکس تسلیم ما اهل بیت باشد (از هر انحرافی) در امان است و هر که به وسیله ما هدایت یابد خوشبخت ‏خواهد بود. و شخصی که با قیاس و نظریات شخصی خود بخواهد دین را دریابد، هلاک می‌گردد
مستدرک الوسائل: ج 17، ص 262، ح 25.
.
.
.
با مطلبی ظاهرا طولانی+ چالش کتاب به روز شدم... ولی خیلی هم طولانی نیست!

منتظرتونم هستم!
.
.
.
اللهم عجل لولیک الفرج

مریم
۰۲ مهر ۹۳ , ۱۳:۳۴
چون تم فلسفی رو دوست داری رمان هایی که رنگ وبوی سوالات فلسفی دارن رو بخون مثلا  همه رمان های میلان کوندرا رو بخون
اولش بار هستی بعد هم هویت و جهالت و جاودانگی و ...
یکم عشولانه ترش هم شوخی و عشق های خنده دار رو بخون 

پاسخ :

الان کدوم مریمی؟! 
پرتقال؟

مرسی از معرفی. حتما حتما هم در لیست خرید قرار می‌گیرن
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan