اتاقی برای دو نفر

جایی برای حرف های امروز، که دیروز و فردا تکرار نمی شوند.

اندر فواید دوران عقد

مامان می‌گوید خیلی عوض شده‌ام. صبورتر. آرام‌تر. خوش برخورد‌تر. منطقی‌تر! و ادامه می‌دهد این‌ها همه کار دوران سخت عقد است. خدا را شکر که قبل از رفتن به خانهٔ خودتان، این مرحله بود.

دارم فکر می‌کنم چقدر مادرم راست می‌گوید. انگار که برای خانم یک خانه شدن آمادگی خیلی بیشتری پیدا کرده باشم. اوایل نامزدی، بیشتر به فکر منافع خودم بودم. درکی از «بخاطر دیگری» نداشتم. حتی رساندن یک لیوان آب به دست همسرم و برآوردن تقاضاهای ناچیز او، قیافه‌ام را کج و کوله می‌کرد. همسرم یک بار اشاره کرده بود آدم برای زن زندگی‌اش که سختی‌های خانه‌اش را تحمل کرده، و در هر شرایطی او را همراهی کرده، حاضر است هر کاری بکند. من فکر می‌کردم آدمِ تحمل شرایط سخت نیستم، و همه چیز را برای خودم مهیا می‌خواهم. فکر می‌کردم مرد در هر حال باید عاشق و دلباخته باشد. به نظر می‌رسید همسرم هم به چنین شناخت مأیوسانه از من رسیده بود، و این باعث می‌شد او هم بیشتر منفعت خودش را درنظر بگیرد.

اما زمان همه چیز را خیلی زیاد تغییر داد. چطور و چگونه‌اش را باید خوب بنشینم فکر کنم، بررسی کنم و نتیجه بگیرم. ولی خوشحالم که هر دو در این مرحله تغییر کرده‌ایم. شاید عقد طولانی مشکلات زیاد برای آدم داشته باشد، ولی لااقل زمان مغتنمی در اختیار می‌گذارد، تا یاد بگیریم دوست داشتن واقعی چیست و طریقهٔ ابرازش چگونه است؟ وظایف خودمان را بشناسیم و سطح انتظاراتمان را پایین بیاوریم. خوشحالم که حداقل قدری از دانش زندگی مشترک را قبل از رفتن به زیر یک سقف آموخته‌ایم.

حنا
۱۶ مهر ۹۳ , ۰۸:۲۷
دقیقا من هنوز تو اون دوران تو هستم..خود خواهی و گاهی منفعت طلبی..
اما تازه...کمی...دارم تغییر رو حس میکنم..تغییرم خیلی نا محسوسه...
جناب الف هم..

پاسخ :

آره تغییرش کنده. ولی یک سال که بگذره خوب بنظرت میاد که عوض شدی
نیوشا
۱۶ مهر ۹۳ , ۰۸:۳۷
می دونی من فکر می کنم زن ها به هر حال یاد می گیردن... یعنی بلدند و این حس ها این اخلاق ها این خصوصیات صبورانه و از خودگذشتگی به هر حال در وجودشان به طور ذاتی وجود دارد و شرایط، ان را به مرحله عملی می کشاند بعضی ها نمی خواهند و یا نمی توانند عملی کنند این خصلت های ذاتی را ....
اما واقعا این دوران عقد خوب است با همه سختی ها .... هم دیگر راخوب می شناسید... باورکن
من یه سال تو عقد بود شناخت نسبی به دست آوردم اما سطحی بود شناختم! سال اول زندگی مشترک تا این شناخت عمیق شد و کامل شد سختی کشیدیم! بیشتر من... البته اینم بگم که همه چیز بین زیر یک سقف و دوران عقد با هم فرق می کند!

پاسخ :

امیدوارم از پس زیر سقف هم به خوبی بربیااااام نیوشا جانم. :)
مجید شفیعی
۱۶ مهر ۹۳ , ۰۸:۴۴
سلام

تبریک

الهی شکر

پاسخ :

خیلی ممنون آقای شفیعی
سپینود
۱۶ مهر ۹۳ , ۱۳:۱۰
من بعد از بچه دار شدن بود که خیلی تغییر کردم . به گفته دیگران و البته یقین خودم . خیلی محسوس بود . خیلییییی

پاسخ :

هووم حتما تحول بزرگیه بچه دار شدن ...:)
مریم
۱۶ مهر ۹۳ , ۱۳:۲۱
یعنی من عاشق شیوه ی رفتاری و زندگی کردن توام حنا
ایشالا همیشه شاد شاد شاد زندگی کنی.

پاسخ :

مرسی مریم جان که این طور انرژی مثبت میدی:*
فاطمه ی محمد
۱۶ مهر ۹۳ , ۱۵:۵۵

به نام خدا

 

سلام ح+نا !

 

دوران عقد واقعا سخت و آزار دهنده است

 

مشکلاتی که آدم رو در این دوران پخته میکنه ممکنه وقتی زیر یه سقف باشیم اصلا پیش نیاد!

و خیلی مسالمت امیز تر آدم پخته بشه!

بدون دخالت خانواده ها...بدون دوری و تنهایی...بدون سوتفاهمات

 

من خودم دوران عقدم هستم

میدونم این یکی دوسال خیلی پخته ترم کرده...

 

ولی گاهی فکر میکنم نمی ارزید!

 

حداقل من اینجور فکر میکنم...

 

ولی خب شدیدا معتقدم الخیر فی ماوقع!

 

حتما همین هم خیر بوده برام...

 

 

پاسخ :

ممم. خب خدا رو شکر خانواده های ما اهل مداخله نبودن و ما مشکلی از این جهت نداشتیم. امیدوارم شما هم زودتر مستقل بشین عزیز دلم:)
بنای با ثوات
۱۷ مهر ۹۳ , ۱۵:۱۲
حرفاتون برام جالب بود..

پاسخ :

:)
سکوت هایم
۱۸ مهر ۹۳ , ۲۱:۵۶
چه خوب که اینو حس کردی و فهمیدی!

پاسخ :

:)
سینه سرخ
۱۹ مهر ۹۳ , ۱۵:۳۷
چقد خوب عزیزم . برات خوشحالم حنا :***

پاسخ :

:*** مرسی دوست جان
...
۲۰ مهر ۹۳ , ۰۰:۰۶

من 1 سال تو عقد بودم و تقریبا میشه گفت مدام باهم بودیم و نهایت تو هفته 1 شب پیش هم نبودیم. 1سری سختی هایی داشتیم ولی به نظرم مشکلات دوران عقد خیلی متفاوته نسبت به دوران بعد ازدواج. به نظرم بعد ازدواج خیلی چیزا تغییر میکنه و همه چی خیلی بهتر میشه و تنشها خیلی کمتر و به تبع زندگی خیلی خیلی شیرین تر میشه

ولی با پاراگراف اولت موافقم کاملا. منم کلی صبورتر و پخته تر شدم و این چقد خوبه

پاسخ :

چه عالی که همه چی قراره بهتر هم بشه :) ممنون
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan