اتاقی برای دو نفر

جایی برای حرف های امروز، که دیروز و فردا تکرار نمی شوند.

حرف نمی‌زنم

مدت‌هاست حرف نزده‌ام. یعنی آن‌طور که از هرچه پُرم، خالی شوم. حرف نزده‌ام، و سرم گیج می‌خورد. حرف نزده‌ام، و دلم به هم می‌پیچد. مدت‌ها؛ یعنی خیلی طولانی. یعنی همهٔ حرف‌هایی که از ۱۸ سالگی تا به حال توی دلم چنگ انداخته‌اند. 

این روزها، از همهٔ حرف‌های نزده اشباعم. حالم بد است. عذرم را از خدا خواسته‌ام که ناشکرم نپندارد. بعد گلویم تلخ شده، از نگفتن. دلم گرفته از هم‌صحبتی نداشتن. از خودم و از همهٔ ملاحظه‌کاری‌هایم خسته‌ام. توی تنهایی اتاقم با خودم می‌گویم: «حرف می‌زنم» و تکرار می‌کنم؛ نکند زبانم بخشکد! «حرف می‌زنم» را می‌گویم و هیچ نمی‌گویم. وقتی کسی با خودش هم تعارف داشته باشد، خیلی سخت می‌گذرد...

reza rezaee
۲۲ آبان ۹۳ , ۰۹:۲۲

منشاء کفر و بدبختی بشر

17- ولی اساسی ترین و عمومی ترین منشاء کفر و بدبختی بشری اینست که نعماتی را که خداوند به هر فردی اعطا نموده درک و تصدیق نمی کند و شکرش را به جا نمی آورد و لذا از مواهبش محروم می ماند و لذا دچار قحطی و آتش حرص و حسد گشته و چشم به نعمات زندگی دیگران دارد و به همه آدمیان دچار خصومت می شود و به این باور شیطانی می رسد که گویی همه آدمیان متحداً حق او را خورده و او را از زندگی محروم کرده اند. و این اساس ضلالت و شیطان زدگی بشر است که وی را در دو دنیا می سوزاند و به عذاب نابودی می کشاند زیرا آن حیات و هستی را که خدا به او بخشیده قدر نمی شناسد و شکر پروردگار را نمی کند پس بدان هر انسان بدبخت و مفلوکی که می بینی جز این علتی ندارد که همین ناشکری او را نهایتاً تبدیل به یک شیطان می کند یعنی یک جنایتکار.


از کتاب " خداشناسی امامیھ - امام شناسی قرآنی و خودشناسی الھی - جلد چهارم - ص 647

دانلود از وبلاگ : http://d01.megashares.com/dl/osVCEI7/khodashenasiemamieh4.zip


سکوت هایم
۲۲ آبان ۹۳ , ۰۹:۴۹
حرف بزن. نزار بمونه یه حرفایی تهه دلت حنا. ذات ما خانوما حرف زدنه. نزنی تو دلت قلمبه می شه و افسردگی یواش یواش سراغت میاد...

سپینود
۲۴ آبان ۹۳ , ۰۹:۱۶
حنا نمی دونم چرا وبلاگ تو از پیوندهام حذف شده ؟ گمت کرده بودم . واقعا سردر نمیارم .

پاسخ :

کار بلاگفاس دوستم... :(
فاطمه ی محمد
۲۴ آبان ۹۳ , ۲۲:۰۸

به نام خدا...

 

سلام...

 

سال ها درد حرف نزدن رو زجر می کشیدم...

تا همدمی پیدا کردم و اون رو دوست واقعی م می دونستم

 

ما به هم خیلی نزدیک بودیم...

تنها مخاطبی بود توی کل دنیا که همیشه حوصله ی حرفهام رو داشت و جنس حرفم رو می فهمید

 

8 سال هیچ حرفی رو دلم نموند..خواست دلسوزی کنه...ولی خاله خرسه از آب درومد...

 

خراب کرد

 

باز هم خراب کرد

 

اونقدر خراب کرد که از هم بریدیم...

 

از اون روز تا حالا...

پر از حرف نزده ام ح+نا...

 

گاهی دلم ترکیدن می خواد!

پاسخ :

من که ترکیدم... بی کلمه
نیوشا
۲۵ آبان ۹۳ , ۰۸:۲۴
اول با خودت حرف بزن.. می خوای یه جا بنویس..
من یه بار برا خودم حرف زدم و ضبط کردم حرفامو بعد گوششون دادم ر دو موقعیت متفاوت وقتی حالم بد و وقیت حالم خوب بود.. راجع به حرفام منطقی فکر کردم و خیلی هاشون حذف شدن.....
می خوای اینجا بنویس رمزی که خودت ببینی....
اگه می تونی برا همسرت بگو....

من گاهی که خیلی پر می شم از حرف با خدا حرف می زنم، خالی می شم!

به هر حال دوستم برات خالی شدن از بند حرفهایی که در درونت هستند و حالت رو بد می کنند، آرزو مندم :)
مجید شفیعی
۲۵ آبان ۹۳ , ۰۹:۰۳
سلام

ما نیاز به حرف زدن داریم و بیشتر حرف نزدن

شما نیاز به حرف زدن دارید و بیشتر حرف زدن

اما حرف زدن آفتهایی داره که از اون جمله س رو شدن دست آدم و حقیر بودن یا شدن شنونده که محرم شده

پس چه باید کرد!!!؟

فک کنم بهترین کار این باشه که بریم حرف زدن یاد بگیریم

و یه وختایی به یه آدم غریبه پول بدیم که حرفامون رو بشنوه تا حرف زدن رو یاد بگیریم و بعدش بدون آسیب دیدن حرف بزنیم

خلاصه که جدیدا فهمیدم که باید بریم کاتالوگ خودمون رو برداریم و بخونیم تا طرز صحیح استفاده از خودمون رو یاد بگیریم

@}-----
:)
یاسی
۲۷ آبان ۹۳ , ۱۵:۲۱
سلام حنای عزیزم . 
چرا ؟؟؟؟ چی شدی دختر :-(  حرف نزدن ریشه خیلی از مشکلات عزیزم . نمیدونم حرفای دلت از چه جنسیه اما اگر از شخص خاصی ناراحتی جدا بهت میگم یه طوری بهش بگو مخصوصا اگر اون شخص همسرت باشه . حرفای تو دل مونده زن و شوهرا مثل سمه .
برات آرزوی بهترین حال و روزو دارم . 
اینم بدون هروقت دوس داشتی میتونی روم حساب کنی . 
گوش دادن کمترین کاریه که از دستم برمیاد .

پاسخ :

مرسی یاسی عزیزم :*** فعلا که اصلا حرفم نمیاد :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan