اتاقی برای دو نفر

جایی برای حرف های امروز، که دیروز و فردا تکرار نمی شوند.

مختلف

۱. خوبی کار خانه این است که هر چه می‌خورم را می‌سوزانم! در این یک ماهی که به خانه‌ٔ مشترک آمده‌ایم، دو کیلو کم کرده‌ام. بدو بدوی غذا پختن زیاد است. حداقل برای من؛ که اگر قابلمه‌ام روی شعله‌ٔ گاز باشد، تا زیرش را خاموش نکرده‌ام، هزار بار باید سر بزنم! قربان هوای تهران، هر روز هم که باید گرد از خانه گرفت و جارو زد. از مادر هم که حساسیت روی سینک ظرفشویی و دستشویی را وام گرفته‌ام. خدا را شکر که همسرم اهل ریخت و پاش نیست و مرتب است؛ وگرنه که هیچ...


۲. دیشب دو تا گلدان گل گرفتم. اینقدر به فضای خانه‌مان آمد که متحیر شدم. کاش عمر گلشان طولانی باشد...


۳. کمی استرس رسیدن نوروز را دارم. چه‌طور پذیرایی کنم؟ چطور خوشامد بگویم؟ چطور بدرقه کنم؟ اولین‌ها گاهی آدم را دچار وسواس و نگرانی می‌کنند!


۴. کاش آن سفری که دلمان می‌خواهد، جور بشود و چند روزی برویم...

نیوشا
۲۳ اسفند ۹۳ , ۱۰:۰۵
من سال اول کمی استرس پذیرایی در میهمانی ها و مخصوصا همین نوروز را داشتم... وای اگر میهمان نهار یا شامی داشتم که مخصوصا از طرف خانواده همسرجان بودند... باید می دیدی چه استرسی داشتم! آنقدر زیاد که بی برو برگرد قبل از ورود میهمان های من و همسرجان یکی به دو می کردیم! اما فقط همان سال اول بود و البته تذکر های همسرجان که باعث شد استرس را کنار بگذارم :)

در مورد آشپزی من هم همینطورم :)

پاسخ :

ایشالا این عید به خیر و خوشی بگذره برای هممون :)
آوا
۲۳ اسفند ۹۳ , ۱۴:۱۴
واااای چه لحظه های شیرینی عزیزم....ان شاا... به خیر و خوشحالی میگذره...
میتونم رمز رو داشته باشم؟

پاسخ :

بله عزیزم. میام پیشت
بانو (زن و بوسه)
۲۳ اسفند ۹۳ , ۱۵:۱۶
دو نفری خیلی راحت می‌شه پذیرایی کرد. تو چای بریزی و همسر تعارف کند، تو آجیل در کاسه بریزی و او سر میزها بگذارد و شیرینی و قند بچرخاند.
میوه هم من یک ظرف تزئین شده روی میز می‌گذارم، اما شش تا بشقاب میوه آماده روی میز آشپزخانه دارم، مهمان‌ها که آمدند، همان‌ها را می‌گذاریم روی میزشان بدون این‌که ظرف اصلی دست بخورد. این‌طوری بعد از پذیرایی راحت کنار مهمان‌ها می‌نشینی و فقط اگر کسی چای خواست دوباره می‌ریزی.
تازه دم‌نوش و قهوه دم دست داشتن هم خیلی ابتکار خوبی است، کلی سوژه‌های جالب درست می‌کند و کدبانوگری‌ات را بیش از پیش نشان می‌دهد.
استرس نداشته باش، لذتش را ببر.
راستی یک‌سال هم یک ظرف بزرگ میوه از انواعش پوست کندم،‌ همان‌طوری که خودت در عکس قبل درست کرده بودی. همه میوه‌ها خورده شد، به همه هم مزه داد. این هم بد نیست اگر کسی مثل مادرهمسر من در جمعتان وسواسی نباشد...

پاسخ :

وای دلی! چه راهکارای خوبی دادی... مخصوصا میوه های آماده توی ظرف... کلی آرووم شدم. مرسیییی!
مجید شفیعی
۲۳ اسفند ۹۳ , ۱۵:۲۳
1.چه خوب

2.به به یکیش که خیلی زیبا بود ؛)

3.این نیز به شادی میگذرد منتظر نوشتن هیجاناتش هستیم :)

4.ان شاالله
:)
@}-----

پاسخ :

ممنون :)
همسر آتش نشان
۲۳ اسفند ۹۳ , ۱۷:۲۱
عادت میکنی
اصلا سخت نیست...حالا من برعکس توام..انقدر بیخیالم که حد نداره

پاسخ :

بیخیالی خیلی خوبه :)
یاسی
۲۳ اسفند ۹۳ , ۲۱:۲۳
حنا پستایی که از خونه خودت میزاری چه بهتره ;-) منو به وجد میاره. انتخاب کلماتت زیباتر شده.
امیدوارم این رعایت تمیزی ادامه پیدا کنه؛ من که کلا خلاااااااااص :)))) همینه تو لاغر شدی من هر روز تپلتر از دیروز!! ینی تو بگو سرسوزنی نگرانی!!! موجود نمیباشد. سر سوزنی حساسیت روی تمیزی!!! اصلا ندارم.
پذیرایی دوتایی خیلی لذت بخشه ♥

پاسخ :

راس میگی یاسی؟ خدا رو شکر...
ش
۲۴ اسفند ۹۳ , ۰۹:۰۲
سلام نو عروس دوست داشتنی ... من از وبلاگ همسر بهشتی شناختمتان. می توانم رمز داشته باشم؟

پاسخ :

سلام خانوم... چشم میرسم خدمتتون
حنا
۲۴ اسفند ۹۳ , ۱۴:۰۶
چقدر همه اینا قشنگه..
قشنگ..
حنا
۲۴ اسفند ۹۳ , ۱۴:۰۷
به مید اینکه خیلی زود از خاطرات سفرت بنویسی..
نسترنی که shamd0ni است :)
۲۵ اسفند ۹۳ , ۱۴:۴۴
گلدونارو همیشه دوست داشتم...
 اون روح ِ سبز ِ خونه رو دو چندان میکنن....
_____
۲۵ اسفند ۹۳ , ۲۲:۰۲
سلام
ایشالله سال خوبی و پر از شادی داشته باشید
راستی ایمیل بدم رمز رو واسم میل میکنید؟

پاسخ :

سلام متاسفم دوست محترم. فقط بلاگرها
کاف
۲۶ فروردين ۹۴ , ۱۸:۴۷
آخ آخ آخ منم هزاااار بار غذا رو سر میزنم. ولی خب همسر من یه خورده شلخته س...ببین من کارم چن برابر تو میشه:))

پاسخ :

آخی عزیزم! خدا بهت قوت مضاعف بده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan