اتاقی برای دو نفر

جایی برای حرف های امروز، که دیروز و فردا تکرار نمی شوند.

بخاطر مارال

بعد از آن تصمیمِ دوباره کتابِ داستان‌خوانی‌ام، پیمان سحرگاهیِ رومن گاری و قیدارِ رضا امیرخانی را خواندم و البته بیشتر از خواندن قیدار کیف کردم  (سپاس از آقای شفیعی)؛ و بعد دوباره برگشتم به کلیدری که در میانهٔ راه پایان‌نامه‌، خواندنش را شروع کردم، ولی دغدغه‌های فکری اجازه نداده بودند از چند صفحه اول پیش‌تر بروم. حالا جلد اول به پایان رسیده است. هر جمله کتاب را می‌توان رو نوشت برداشت و بارها خواند و لذت برد. حال و هوای کتاب، برای منی که آتش بدون دود نادر ابراهیمی را هم بی‌اندازه دوست داشتم، بسیار دلچسب است. البته شخصیت‌های آتش بدون دود، بیشتر افسانه‌گون و خیال‌انگیز بودند، و در کلیدر به واقعیت نزدیک‌تر... مارالِ هر دو داستان هم که زنی‌ست در اوج زیبایی و عشق؛ این اسم را برایم عزیز کرده است، و خلاصه که از هر فرصتی برای خواندن استفاده می‌کنم و این حالم را خوب‌تر می‌کند. احتمالاً امسال هم به مثالِ سال گذشته به نمایشگاه کتاب نمی‌روم. کلاً گشت زدن با آرامش در شهر کتاب یا کتاب‌فروشی‌های انقلاب را دوست‌تر دارم. هرچند که از برگزاری هر رویداد فرهنگی در کشورم  استقبال می‌کنم. اما کاش می‌شد تمام این هزینه‌ها را در مناسب‌تر کردن قیمت کتاب‌ها با جیب مردم مصرف کرد. همسرم در نوروز کتاب تندخوانی تونی بازان را خواند و یکی از توصیه‌ها را به من گفت که از آن وقت، پیشِ ذهن من است: زیاد کتاب خواندن، یکی از موثرترین اقدامات در رسیدن به مهارت تند‌خوانی‌ست (که البته واضح هم هست).

بخاطر اینکه عمر ما کوتاه است و درسِ ندانسته بسیار، و بخاطر اینکه درک بالاتر و بچه‌های بهتری داشته باشیم، زیاد کتاب بخوانیم.

قاسم صفایی نژاد
۱۷ ارديبهشت ۹۶ , ۱۰:۰۳
چند نکته راجع به این پست:
1. از رویداد فرهنگی باید استقبال کنیم اما باید بهبود دادنش نیز واجب است.
2. برای مناسب‌تر کردن قیمت با جیب مردم، می‌توان کتاب الکترونیک رو توسعه داد.
3. هر کتابی هم نباید خواند؛ آنقدر وقت نداریم در زندگی که هر کتابی بخوانیم بنابراین انتخاب کتاب بهتر نیز واجب است.

پاسخ :

بله درست می‌فرمایید. اما درباره نکته دوم شما، به شخصه کتاب کاغذی را ترجیح می‌دهم مگر اینکه ناگزیر به خواندن نسخ الکترونیکی باشم. با لپ‌تاپ یا تلفن همراه مطالعه کردن برایم چندان خوشایند نیست. تبلت یا کتابخوان را ولی تجربه نکرده‌ام.
مریم ...
۱۷ ارديبهشت ۹۶ , ۱۲:۱۶
از چیزهایی که تهشان جان دارد خوشم می آید مثل...مثل شهلا جان.

من هم امسال نمایشگاه کتاب نمیرم یه کتابخونه خوب پیدا کردم که طبق یه قرار نانوشته هر دوهفته یکبار دوشنبه بهش سر میزنیم :)

پاسخ :

تو و قرارهات عالی هستید مریم من
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan