اتاقی برای دو نفر

جایی برای حرف های امروز، که دیروز و فردا تکرار نمی شوند.

نه به گربه!

ای وای از اینستاگرام. ای وای از استوری‌ها. ای وای از گربه‌ها و گربه‌نوازی‌ها! چه شد که همهٔ همکلاسی‌های من در دانشگاه، یک گربه پهن کردند کنار خودشان روی تخت و تصاویر ناخن کشیدن‌هایشان میان موهای گربه‌هه را، دقیقه به دقیقه منتشر کردند. ما شدیم نسل گربه‌پرور؟! نسلِ با زور و بی‌زور آشتی با گربه‌ها؟ نسل دلسوزی‌های افراطی برای گربه‌های خیابانی و بی‌تفاوتی نسبت به بچه‌ها؟ وای که چه همه‌ گربه! هوووففف

مه‍ شید
۰۱ تیر ۹۶ , ۰۰:۰۰
حالا از استوری و شوافا گذشته :)) مشکل گربه چیه؟ به اون نازی و خوبی ^__^
مه‍ شید
۰۱ تیر ۹۶ , ۰۰:۰۲
قیاس بی‌موردی کردی نازنین‌. من با شواف درهرحالت مخالفم اما این تفکر وا اسفا چرا به این مشکل اهمیت میدید بجای فلان مشکل واقعا درست نیست. بچه‌های خیابانی نیازمند یاری سازماندهی تر شده‌ای هست که چند انجمن براشون وجود داره  یکی جمعیت امام علی هست از خودت شروع کن برو کمک بهشون.

پاسخ :

سعی کردم کمک‌هام رو هرچند به صورت غیر مستقیم به جمعیت امام علی برسونم. متاسفم که تا الان فقط مالی بوده. و خب این حق منه که از جانشین شدن همه چی با گربه توی تفکر جمعی از دوستام چندشم بشه.
ممنون از نظرتون
مریم...
۰۱ تیر ۹۶ , ۰۹:۲۴
 بر عکس دوستان من اصلا فکر نمیکنم قیاس نادرستی بوده باشه
من شخصا در مقابل گربه ها احساس مسئولیت میکنم ولی در این حد که همیشه بطری آب و یه ظرف یه بار مصرف کوچیک همرام باشه و باقی مونده غذاهای خودم یا همکارام رو براشون تو پارکها بزارم که اینکار خودش نباید موجب آزار انسانها بشه یا محیط زندگی انسانها رو زشت کنه باید صبر کنی و ظروف رو جمع کنی و اگر قرار هست انرژی بیشتری چه جانی و چه مالی صرف بشه من ترجیح میدم که برای انسانها باشه.

پاسخ :

آفرین مریم. درست میگی. هرچند من عمده‌ی منظورم به گربه‌داری‌ها به جای بچه‌داری بود که توسط دوستان متاهلم داره انجام میشه. صرف تمام انرژی, وقت, احساس و پول... قشنگ هجمه فرهنگی پیداست! سگ, گربه,...!
لیلی ...
۰۱ تیر ۹۶ , ۱۲:۵۴
تاسف باره
دلا بانو
۰۱ تیر ۹۶ , ۱۶:۰۷
چیزی که بیش از همه تو این سگ داری و گربه داری ها منو متعجب می کنه، عقیم کردن اون بدبخت هاست! رسما حق طبیعی یک موجود زنده رو به بهانه های واهی و مسخره ازش می گیرن.
فکرنمیکنم این کارها چیزی جز خودخواهی باشه. خودخواهی مد روز در پوشش دلسوزی برای موجودات زنده البته صرفا از نوع سگ و گربه! دلسوزی برای بقیه فعلا مد نیست خب!

پاسخ :

جدی میگی دلا جان؟ من این رو نمی‌دونستم...
فریاد از این مد واقعا!
مریم...
۰۲ تیر ۹۶ , ۱۲:۳۳
حنا جان نمیددنم چقد گذاشتن این کامنت درسته فقط برای اطلاع دارم مینویسم پس اگه خاطر عزیزت رو مکدر کرد پاکش کن.
من با عقیم سازی گربه ها و سگها مخالفم تصور کن اگه همه چی برعکس بود یعنی ما و گربه ها همچنان داشتیم با هم زندگی میکردیم ولی این گربه ها بودن که قدرت داشتن بعد راه میافتادن تو خیابون و انسانهارو میگرفتن و عقیم میکردن چقد میتونست وحشتناک باشه
ولی واقعیت اینه که عقیم کردن گربه ها(در مورد سگها اطلاعاتی ندارم) منطق پشتِ این کار چیزی بیشتر از مد هست.
دوره بارداری گربه دو ماه هست و گربه ها میتونن در سال چند بار آبستن بشن و عقیم سازی فعالیتی برای کنترل جمعیت گربه هاست. گذشته از این عقیم کردن گربه احتمال بیماری و عفونت حیوون رو کاهش میده و گربه رو که تو سن جنسی بسیار خشن کرده آروم میکنه گربه های نر تو سن باروری نشانه گذاری میکنن که بعد عقیم سازی دیگه توسط اونها انجام نمیشه. عقیم سازی گربه ها در شرایط فعلی به نفع اونهاست ولی خیلی شرایط داره گربه باید در سن مناسب عقیم بشه و اینکه بعد عقیم سازی بهش رسیدگی بشه و غذای مقوی بخوره و قرصهای مکمل گربه ای....
واقعا امیدوارم کسانی که اینکار رو میکنن به این نکته ها توجه کنن.

پاسخ :

منم امیدوارم که توجه بشه. ممنونم از توضیحاتت عزیزم
ساندویچ پانل
۰۱ مرداد ۹۸ , ۱۱:۴۱
به نطر من قیاس بین فرزند و حیوانات خیلی جالب نیست
امکانش هست که اندازه بچه ات دوس داشته باشی اما جای فرزند رو نمیگیره
و در ثانی به نطر من یکی که بتونه با حیوانات مهربون باشه به اونا محبت کنه نسبت به همه بیزار میشه کسی که به حیوانات رحم نکنه به هیچ کس رحم نمیکنه
دکوراسیون
۰۱ مرداد ۹۸ , ۱۱:۴۵
به نطر من حیوان دوستی واقعا دل بزرگ میخواد هر آدمی نمیتونه نسبت به حیوانات زبون بسته دل رحم باشه
چی میشه که یکی محبتشو به حیوانات بکنه !!!1
املاک تبریز
۰۱ مرداد ۹۸ , ۱۱:۵۰
چرا فکر میکنیم که موجود زنده فقط ماییم جز ما هیچ سگ و گربه ای نمیتونه به راحتی زندگی کنه
والا اونه هم جون دارن احساس دارن و بهتر از خیلی از انسان ها محبت رو درک میکنن

من شاید خودم مخالف این باشم که تو خونه سگ و گربه نگهدارم اما محبت کردن بهشون رو وظیفه میدونم چون اونا هم اندازه ما حق زندگی کردن دارن
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan