اتاقی برای دو نفر

جایی برای حرف های امروز، که دیروز و فردا تکرار نمی شوند.

قضاوت های عجولانه

عادت ندارم برای آدمها از زندگی خصوصی ام صحبت کنم. دوستان نزدیکم چیز زیادی درباره ی زندگی ام نمی دانند. فامیل و نزدیکان هم اگر چیزی بدانند، از مادرم شنیده اند. من همیشه در جواب چه خبر؟ به گفتن «سلامتی» اکتفا می کنم. گاهی دلم می خواهد چیزی بگویم. ولی قضاوت آدم ها و نتیجه گیری بی معطلی شان بازم می دارد.

یادم هست اوایل ازدواجم، یک بار در پاسخ یکی از دوستان مجردم که پرسیده بود: "متاهلی چطوره؟" ساده گفته بودم: "خدا رو شکر، بالاخره هم خوشی داره، هم ناخوشی." برداشتِ او ولی بیرحمانه بود. فکر کرده بود: "من همسرم را دوست ندارم!" به همین راحتی. این را خیلی بعدتر به من گفت.

نیوشا
۰۶ ارديبهشت ۹۳ , ۱۱:۱۰
آره عزیزم همیشه باید گفت سلامتی و دیگر هیچ...
من حت مامانم رو نمی ذارم چیزی بفهمه... فقط به خانوم دکتر (خواهر بزرگترم می گم) دوتا خواهر بزرگتر از خودم دارم به اون خواهر 1 که هیچی نمی گم بدتر از صدتا غریبه برداشت می کنه... فقط به این خواهر 2 یا گاهی خواهر کوچیکه و نه هیچ کس دیگه

پاسخ :

:)
نیوشا
۰۷ ارديبهشت ۹۳ , ۰۹:۴۳
به من گفتی روز مادر به مادر شوهرم تبریک بگم...
منم این کار و کردم اما ایشون گوشیش رو جواب نداد فرداشم باز خاموش کرده بود....
به نظرت من باید چیکار کنم؟ با اینکه خودت ماجرا رو می دونی و واقعا من مقصر نیستم...

پاسخ :

عزیزدلم. تو این کارو کردی و وجدانت آسوده ست. چی از این بهتره؟ اما اگه به فرض مادرشوهرت با کینه گوشی رو خاموش کرده باشه، خودش عذاب میکشه. پس تو همیشه خوب باش و خوبی کن و انتظار پاسخ از آدمها نداشته باش. آسمانها و زمین پاسخ خوبی هات رو میده...

من اگه مادرشوهرم خوبه و من هم در قبالش خوبی میکنم که هنری نکردم، تو هنرمندی که با وجود بی مهریها مهر می ورزی. :*
مجید شفیعی
۰۷ ارديبهشت ۹۳ , ۱۰:۰۳
شکلک کف زدن

:)

یه مهارت خیلی خوب هست توی گفتن احساس

بعد میام میگم

خیلی خوبه

آدم رو از اغیار بی نیاز میکنه

:)))

میام میگم

پاسخ :

چه عالی. منتظرم :)
شکو فـه
۰۷ ارديبهشت ۹۳ , ۱۲:۱۰
چه بد برداشت کرده خدایی!
یعنی بدترین برداشت ممکن از خوشی و ناخوشی!

پاسخ :

آره! اصن نمیدونم چرا انقد بی منطق برداشت میکنن خیلی از خانوما
مجید شفیعی
۰۷ ارديبهشت ۹۳ , ۱۵:۲۹
خب

مهم اینه که چطوری احساسمون رو بگیم

میریم به طرف (حالا هرکی) میگیم این کار تو حس بد یا خوبی در من بوجود اورد و تمام

این باعث میشه که حال خودمون رو بهش توضیح داده باشیم و اون رو تو موضع گیری قرار ندیم و ایراد رو هم بهش گفته باشیم

و وقتی این رو گفته باشیم دیگه نیازی نداریم با کسی درد و دل کنیم

حسهای ناتمام چیزیه که تا آخر عمر روح ما ها رو می خوره پیش خودمون نگهش نداریم

مثلا دوستم تو جمعی کاری کرد که من شرمنده شدم.
بهش میگم: من سرافکنده شدم از این کاری که تو کردی

حرف تو دلمون نمونده و به اونم حمله نشده و ایرادش رو هم متوجه شده

این باعث میشه راحت راحت زندگی کنیم

از اصلاح شدن توسط عزیزمون لذت ببریم

و باعث میشه نیازی به درد و دل کردن هم نداشته باشیم و دیگری رو از خلوتمون مطلع نکنیم تا بعدا با مشکل مواجه بشیم

ته تکنیکه خدا وکیلی

به کار ببندیمش


:)

پاسخ :

چقدر به نکته ی خوبی اشاره کردین. واقعاً اگه به این نقطه برسیم که بلد باشیم بجای دلخور شدن و عقب نشستن و قهر کردن و حرف نزدن، راجع به مسائلمون با هم صحبت کنیم. درست صحبت کنیم. واقعاً حال زندگیامون خوب میشه. ممنونم برای این تذکر ارزنده تون.
کاف
۰۷ ارديبهشت ۹۳ , ۱۷:۲۶
بعضیا برداشتای ناجوری دارن و این برداشتا رو به دیگرانم انتقال میدن..دوری از این جور آدما بهترین راهه

پاسخ :

الزاماً آدمای بدی نیستن که ضرورت داشته باشه ازشون فاصله بگیریم. خیلی وقتا آدمای دلسوز و مهربونین ولی زود قضاوت میکنن!
زهرا
۰۹ ارديبهشت ۹۳ , ۱۳:۰۲
یک پیام خواهرانه
از زندگیت هیچ وقت هیچی به کسی نگو.حتی به مامانت.یک حس منفی رو انتقال نده.اینا تودلشون میمونه و هزار و یک فکر میکنن .و فک میکنن تو داری زجر میکشی.همیشه فقط خوبیاشو بگو.البته اونم در حدی ک چشمت نزنن.

پاسخ :

چشم جان دل :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan