اتاقی برای دو نفر

جایی برای حرف های امروز، که دیروز و فردا تکرار نمی شوند.

عشقِ رسیده

نمی‌دانم چند شنبه بود که برنامهٔ رمز موفقیت با حضور ایرج نو.ذری و احمد حلت از شبکهٔ شما پخش می‌شد. حلت از نو.ذری سوالاتی دربارهٔ عشق پرسید و جوابهای او ما را کمی متحیر کرد. سوال و جواب‌هایی با این مضمون که: آیا شما عاشقید؟ من کلاً آدم عاشق پیشه‌ای هستم. منظورم این است که آیا در حال حاضر عاشق کسی هستید؟ البته عشق در نرسیدن است!

 اُه خدای من! من و همسرم برای زنی که از زبان پدر دو دخترش، در یک برنامهٔ تلویزیونی می‌شنود که عشق در نرسیدن است، خیلی ناراحت شدیم. و فکر کردیم عاشق پیشه بودن در حالی که معشوقی در کار نیست یعنی چه؟ اصالت عشق؟ مگر می‌شود نادانسته عاشق بود؟

دیروز ظهر که بعد از گذراندن آخر هفته‌ای آرام و مهربان در طبیعت اطراف تهران، به طرف خانه برمی‌گشتیم، دیروز که وسط آفتابِ تیز تیر، با آهنگ‌های شادمان می‌خندیدیم. دیروز که خلقت خدا برایمان دوست داشتنی‌تر و عزیزتر بود. دیروز که وسط جادهٔ تنها، برای گنجشک‌ها بوق می‌زدیم و برای سگ‌ها دست تکان می‌دادیم. دیروز، در همان حال که از تجربهٔ گیلاس چیدن دو نفره‌مان کیفور بودیم و مدهوش از تمام دقایق در کنار هم بودنمان، همسرم بی مقدمه گفت یاد حرف‌های نو.ذری افتادم که می‌گفت عشق در نرسیدن است، بعد دستش را از روی دندهٔ ماشین برداشت، خندان نگاهم کرد و گرم دستم را فشرد؛ انگار که بگوید من عشق را بعد از رسیدن تجربه کرده‌ام. ما عشق را حالا که در کنار همیم، درک کرده‌ایم. انگار که بگوید حالا در کنار تو، من به این جمله که «عشق در نرسیدن است.» اعتقادی ندارم و این عجب حال خوشی ست.

مجید شفیعی
۰۷ تیر ۹۳ , ۱۴:۱۳
با تشکر از نوذری که امکان این تجربه ی خوش رو برای شما فراهم کرد

فرصتی برای گفتن به تو

فرصتی برای شنیده شدنش

و ما رایت الا جمیلا

پاسخ :

مرسی آقا از نگاه متفاوتتون :)
نلی
۰۷ تیر ۹۳ , ۱۴:۳۷
مردا همشون دنبال یه عشق نرسیده و دست نخورده و دور هستن !

پاسخ :

هر مردی که بخواد بره دنبال یه عشق نرسیدهٔ دور و زندگیشو ول کنه، خیلی زود می‌فهمه که داره اشتباه می‌کنه...
... باکارا
۰۷ تیر ۹۳ , ۱۶:۰۴
چقدر خوب که جمله ی غم انگیز نوذری شامل حال شما نشد ...
:)


 
زهرا
۰۷ تیر ۹۳ , ۱۶:۲۴
ای جانم......
دوستت دارم را با من بسیار بگو
دوستم داری را از من بسیار بپرس.
حنا خانوم این لذت شیرین گوارای وجود عزیزم.
معلومه ک خیلی خوش گذشته.
امیدوارم عشق رسیدتون هیچ وقت عادت نشه.
و همینطوری هی برسه و برسه و اخرش میوه بده.

پاسخ :

مرسی عزیزم.
عشق شما هم همین‌گونه باد :)
مونا
۰۷ تیر ۹۳ , ۱۷:۲۸
عشق مث گیاه عشقه ست. هی میره و هی میره.جلوشو نگیری تموم دنیاتو میگیره.ایشالا همیشه عشق و همیشه ارامش باشه تو زندگیتون حنایی عاشق.

پاسخ :

مرسی از تعبیر و ارزوی قشنگت مونا جان. همین آرزوی خوب رو من هم برای شما دارم :)
سینه سرخ
۰۷ تیر ۹۳ , ۱۷:۴۵
شاید فک کرده اینجوری تو تلوزیون بگه کلاس داره ! نمیدونم شایدم عقیده واقعیشه و نمیشه به عقیده اش توهین کرد . اما عقیده منو در باره اون جور عشقا نپرسید بهتره چون یهم میبینی کنترلمو از دست میدم ! 
ای جااااااااااانم 
نوش جونتون 
من خودم به شخصه اینو عشق میدونم . همین که دستتو گرفته و تو بدون اینکه چیزی بگه ٬ اینهمه ازش فهمیدی . 
عشق همون جاده است ٬ همون گیلاسا ٬همون دلای خوش و همون لبای خندون . گوارای وجودتون و روز افزون 

پاسخ :

خب البته که عقیده‌ش محترمه ولی کاش از این عقیده به عنوان عقیدهٔ یه آدم موفق و شاد و عاشق یاد نمی‌شد!

مرسی یاسی جانم. واقعاً که عشق همین حال خوشه. الهی که حالت همیشه خوش باشه:*
یخ داغ
۰۷ تیر ۹۳ , ۲۲:۰۴

عجیبه.. چرا این حرفو زده؟! ..

 

ای جان.. چه حرکت قشنگی کرده همسرت..  ایشالا همیشه خوشبخت باشید عزیـــــــــــــــزم

پاسخ :

نمی‌دونم. شاید فقط از روی سادگی. بعضی وقتام آدم حال خوشی نداره و انرژیش مثبت نیست، ترجیحاً نباید مصاحبه کنه!

مرسی دوست قشنگم
مریم
۰۸ تیر ۹۳ , ۰۷:۵۷
قدیم تر ها یک وبلاگ نویسی بود که همین اعتقاد رو داشت.یک جورایی پر بیراه نمی‌گفت.نمیخوام بگم دقیقا همین لفظ عشق درنرسیدن رو قبول دارم  یا با برخورد نوذری تو تلویزیون و تعبیرش موافقم اما در نهایت  وقتی ادمها به هم برسند عشق تغییر ماهیت خواهد داد.تبدیل  به چیز دیگه‌ای خواهد شد که نمیدونم اسمش چیه اما فکر کنم همه مزدوج‌های موفق و شاد و پرشور هم  اینو تایید کنند.
شاید منظور نوذری هم همین بوده .اون عشق‌های افلاطونی در نرسیدن است.
به هر حال مهم اون حسیه که در درونتون شعله میکشه، چه فرقی میکنه چی اسمشه وقتی داره  خوب کار میکنه؟هان؟

پاسخ :

مریم انقد دیر به دیر برام می نویسی دلم برا کلمه هات ضعف میره!

منم به اون معنا که تو می‌گی قبول دارم این حرفو. تکرار، دل انگیزی صورت معشوق رو هم عادی می‌کنه و چه خوب بود اگه می‌شد از دیدهٔ دیگران همسرمون رو می‌دیدیم! اینجور تا ابد آتش میل‌مون زبانه می‌کشید!

به هرحال اگر منظور نوذری هم این بود، نتونست خوب بیانش کنه، فقط یه بی علاقگی نسبت به زندگی و بی توجهی نسبت به همسرش رو به ما انتقال داد و این با تاییدهای خیلی احساسی حلت، وضعیت ناخوشایندی رو درست کرد!

واقعا فرقی نمی‌کنه اسمش چی باشه... یه کیفیت بی نام اصن. ولی خوب کار کنه :) راس می‌گی.
مریم
۰۸ تیر ۹۳ , ۰۹:۰۸
چقد ذوق کردم چه خوبه که شما عشق تو رسیدن تجربه کردید
عشق دقیقا تو رسیدنه

پاسخ :

قربون ذوقت :*

مریم
۰۸ تیر ۹۳ , ۱۱:۰۵
قربون شما.ببخشید که دیر  به دیر میام مینویسم.هی درگیر الکی جات :)
اما میخونم اگر هم همون موقع وقت نکنم بنویسشم.
راستی به پست بعدیت هم رای مثبت میدم حال ثبت نام ندارم.یعنی دفعه قبل کردم ها .پسوردم یادم نیست :))))
محصولات زیبات رو هم دیدم اون پایین و منتظرم زود بیای خونمون و برام بیاری یدونشو :)))

پاسخ :

خیلی ممنون از رای مثبتتون :)
عاشق خودتو و اون خونهٔ خوشگل و دل مهربونتم. ایشالا :*
مریم
۰۸ تیر ۹۳ , ۱۱:۱۰
برات ایمیل فرستادم

پاسخ :

مریممممم! چقد خوشگله کارات! چقد اون کمپوزیسون خرسه و گنجیشکه و قوری رو دوس داشتم! چقد خوبی تو :*
سینه سرخ
۰۸ تیر ۹۳ , ۱۳:۵۲
خوب ما بلت نیستیم رای بدیم !
اما موافقت که هستیم :)

پاسخ :

اِ؟ شماها نمی‌تونین رای بدین؟ پس این رأیا رو کی میده آیا؟!‌:)) سلام مخاطبین بیان!:))
نلی
۰۸ تیر ۹۳ , ۱۴:۱۴
مردا همشون دنبال تنوع هستن ! حتی اونی که کاری نمی کنه هم دنبالشه ! موقعیتشو نداره

پاسخ :

ممم... نمی‌دونم. یه کم بنظر بدبینانه میاد این حرفت. چرا همه باید دنبال تنوع باشن؟ چرا آرامش زندگی خودشون راضی‌شون نکنه. من قبول ندارم این حرفتو...
نیوشا
۰۹ تیر ۹۳ , ۱۰:۰۱
عشق در نرسیدن است!!
یه حسی در همه آدم ها و در مردها بیشتر که فکر می کنن در نرسیدن است!
نیوشا
۰۹ تیر ۹۳ , ۱۰:۰۱
البته من موافق نیستم ها!

پاسخ :

یه جوری نظر قطعیت معلوم نشد
سینه سرخ
۰۹ تیر ۹۳ , ۱۱:۴۳
خوبی حنا جونی؟ :)

پاسخ :

مرسی یاسی عزیزم. خوبم شکر خدا. :*
سینه سرخ
۰۹ تیر ۹۳ , ۱۲:۵۶
خداروشکر :*

پاسخ :

بیا برام تعریف کن یاس جانم... از خودت و این روزهات
سپینود
۱۰ تیر ۹۳ , ۰۹:۲۹

خوبی حنا خانومی ؟ نماز روزهاتون هم قبول . خواستم یک احوالی بپرسم .

پاسخ :

عزیزم. چقد بهم چسبید احوال پرسیت:)
ممنونم و التماس دعا دارم ازت :*
ملکه
۱۴ تیر ۹۳ , ۱۲:۴۴
من که قبل از ازدواج اصلا به عشق اعتقادی نداشتم!!
ولی وقتی الان دارم با تمام وجود احساسش می کنم چی باید بگم؟!!

پاسخ :

واااای چه عالی! :) 
چی بهتر از این؟
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan