اتاقی برای دو نفر

جایی برای حرف های امروز، که دیروز و فردا تکرار نمی شوند.

عشق بی‌توقع

۱. برایم وقت جراح مغز و اعصاب گرفته بود! اما بامزه گردن درد من است که تا دکتر گفت چیزی نیست و سلامتی، خودش خوب شد! بامزه همسرم است که از مطب دکتر بیرون نیامده، زیر گوشم خدا را شکر می‌کرد و صدقه کنار می‌گذاشت. خوشحالی و رضایت توی چشمهاش پیدا بود. فکر کردم چقدر به فکرم است. و حس کردم محبتش خیلی پاک و قلبی‌ست. 


۲. دیروز یک اس‌ام‌اس طولانی بانضمام یک بیت شعر برایش فرستادم. و فقط یک مرسی جواب گرفتم. اولش لبخند زدم. این‌قدر که دروناً حالم خوش بود، توقع پاسخ مناسب‌تری را در خودم حس نمی‌کردم. یک جورهایی هم به کوتاهی جواب‌هایش در اس‌ام‌اس عادت کرده‌ام. ولی در یک آن یک‌هو دلم گرفت. فکر کردم همین؟ مرسی نقطه؟

اما چیزی که به من کمک کرد تا در دل‌گرفتگیِ آنی دیشبم، غرقه نشوم، خیلی زود به حال خوبم برگردم و امروز صبح جواب تلفن همسرم را به سردی ندهم؛ یادآوری آخرین مقاله‌ای بود که خوانده بودم: لباس‌های فریبندهٔ توقع. بعد فکر کردم همسرم به هزار و یک روش نشان می‌دهد که دوستم دارد. چرا باید تمام محبت‌هایش را نادیده بگیرم و خودخواهانه انتظار داشته باشم کلماتی که گفتنش برای من آسان و متاسفانه برای او سخت است را مرتباً بر زبان بیاورد؟! خب نمی‌تواند. در این زمینه ضعف دارد. مثل صد مورد دیگر که من در آنها ناتوانم. مثل صد جا که من کم می‌گذارم.

نکته مهم اینجاست؛ مطالعه خیلی به آدم کمک می‌کند. شنیدن موعظه خیلی کمک می‌کند. حتی خواندن همان نوشته‌ها یا گوش دادن به همان موعظه‌هایی که همه‌مان بلدیم، ولی یادمان می‌رود. بخوانیم. تا می‌توانیم بخوانیم و بهره بگیریم. حیف است اوقات خوشمان، به خاطر هیچ و پوچ خراب شود.


بانوی بهمن ماه
۰۳ مهر ۹۳ , ۰۹:۲۳
دنبا اینقدر کوتاهه که اصلا ارزش غصه خوردن نداره پس تا میتونی شاد باش و از زندگی لذت ببر. :)

پاسخ :

بله. چشم :)
سینه سرخ
۰۳ مهر ۹۳ , ۱۱:۱۴
حنای عزیزم خیلی براتون خوشحالم .
این عشق پخته است و موندگار . خوشحالم که انقد وسعت دیدت زیاده . چقدر خوب که همسرت مردیه که محبتش عمیقه و از ته دلش . عشق ینی همین آرامش. شکر خدا .

پاسخ :

ممنونم برای بودنت :*
یخ داغ
۰۳ مهر ۹۳ , ۱۱:۴۴

چه خوب. چه حس خوبیه که همسرت خودش برات وقت دکتر بگیره و به فکر سلامتیت باشه... اینا خوبی های کمی نیست...

این خیلی خوبه که تو قدرت درکت اونقدر بالاست که تفاوتها رو می پذیری.. که عاقلانه فکر می کنی و سنجیده رفتار می کنی.. من واقعا از مدیریتت توی رابطه تون خوشم میاد...

پاسخ :

آره طفلک. بفکره :)

احساس میکنم زندگی همینه... عزیزم لطف داری. 
سکوت هایم
۰۳ مهر ۹۳ , ۱۹:۵۶
محبتای اینجوری ای می چسبههههههه

پاسخ :

:))
بنای با ثوات
۰۴ مهر ۹۳ , ۱۵:۵۲
تا جایی که من می دونم مردا خیلی علاقه ای به پیامک زدن ندارن و راستش تا جایی که می دونم حوصله ی خوندنش هم ندارن...
یه استاد داشتم وقتی براش پیامک می نوشتی انگار با یه چیزی می زدی تو سرش..:))

پاسخ :

خوندنشو خیلی مشکلی ندارن. یعنی همسر من که نداره :) 
بوف کور
۰۵ مهر ۹۳ , ۰۱:۲۳
ای وای که چقدر خوب مینویسی و توصیف میکنی حس و حال ِ ت رو .. 
پست هات یه حس ِ عاشقانه ی ِ ملایم رو منتقل میکنه .. :*

پاسخ :

مرسی. تعریف دلچسبی بود :)
نیوشا
۰۵ مهر ۹۳ , ۰۷:۰۸
خدارو شکر سالمی....
می بینی نیروی تلقن رو؟! چون یه منبع قوی به تو می گه سالمی تمام سلول های بدنت این رو می پذیرن :)

همسرت یه مرد زندگیه- یه مرد واقعی برای یه زندگی واقعی....
آفرین به تو که می تونی آموخته ها رو عملی کنی

پاسخ :

ممنونم نیوشای عزیزم :*
حنا
۰۵ مهر ۹۳ , ۰۹:۴۱
پستت خودش یک دست نوشته آموزنده بود..
باورت میشه این توقع باعث دلخوری ما شد و حالا پشیمون...
شاید اولشم نه؟:-)

پاسخ :

آره عزیزم. تو باهوشی. و یواش یواش دستت میاد باید چطوری رفتار کنی :*
مجید شفیعی
۰۵ مهر ۹۳ , ۱۰:۲۲
حیف است اوقات خوشمان، به خاطر هیچ و پوچ خراب شود.

برگرفته شده از otaqeshakhsi.blog.ir

@{----
:)

پاسخ :

:)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan