اتاقی برای دو نفر

جایی برای حرف های امروز، که دیروز و فردا تکرار نمی شوند.

قدرشناسی

می‌گفت تا پای جدایی رفته‌ایم. می‌گفت همسرم ناسپاس است. زحماتم را در مقابل بچه و خانه و خودش نادیده می‌گیرد. شب‌بیداری‌های پای بچه را حتی در کلام ذره‌ای مشایعت نمی‌کند. مدام گوشش به دهان مادرش است. و الی آخر. این چندمین باری‌ست که گلایه‌ای از این دست می‌شنوم. مورد قبلی یکی از آقایان آشنا بود. او از اینکه خریدهایش برای خانه بی تشکر و خسته نباشیدی، گوشه آشپزخانه ریخته می‌شدند، فقط دلخور نبود؛ می‌سوخت! می‌گفت قدر زحمت آدم را نمی‌دانند.

چه زن و چه مرد، چرا در مقابل زحمات طرف مقابلمان ناسپاسیم؟ چرا او را با دغدغه‌ای چنین به ستوه می‌آوریم؟ چرا ناخواسته همسرمان را به باور اشتباه «دوست نداشتنش» می‌رسانیم؟ چرا مدام همدیگر را به واکنش‌های ناجور تدافعی و تهاجمی وا می‌داریم؟ اینکه زحمات همدیگر را ببینیم و قدر بدانیم، خواسته دشواری‌ست؟ کسی دلسوزتر از یک خانواده، دو همسر نسبت به هم هست؟ اشتباه نکنیم.

^_^ khakestari
۱۵ مهر ۹۷ , ۱۷:۱۹
بعد از مدتی لطف ها تبدیل به وظیفه میشه....
نمیدونم،شاید به تربیتمون برمیگرده که به ادم های جدید بها میدیم و فقط اوایل اشنایی و زندگی یسری باید و نبایدها رو رعایت میکنیم
البته فضای گفتگو هم بین بعضی زوجین اصلا وجود نداره :|


+قالب چقدر قشنگ شده :)

پاسخ :

اصلا موضوع لطف کردن نیست. اگر کسی صرفا به وظیفه‌ش هم عمل کنه, شایسته سپاسگزاریه (به نفع خودمونه). آفرین همه چیز مربوط به تربیته. متاسفانه ما کمتر هم به فکر خودسازی میفتیم.


ممنونم. خوشحالم که خوشتون اومد.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan