اتاقی برای دو نفر

جایی برای حرف های امروز، که دیروز و فردا تکرار نمی شوند.

حق زن بودن

در حالی که من بیشتر(حداقل در اطراف خودم)، زن‌های قانون‌گذار و مردان مجری را می‌شناسم؛ زن‌های ایران دنبال حقوق برابرند. درست است که می‌گویند عرف و موازین زن‌ها را در پستو نگه داشته است، اما بنظر من این «پستو» را بدخواهانه بر سر زبان‌ها انداخته‌اند. تصور کنید که ملکه کشوری به جای نشستن بر تخت و ابلاغ اوامرش، خودش را جلو بیندازد و فکر کند اگر شخصاً دنبال کارها راه نیفتد و با هر کسی برای اجرای اوامر معاشرت نکند، حقوقش زایل شده است! این که ما در پشت سر ایستاده‌ایم، از شأن و منزلتی که در مرام و آیین‌، برای زنان قائل بوده‌اند، سرچشمه می‌گیرد.

این روزها که گاهی افرادی به قصد خرید خانه‌مان سر می‌زنند، مردهایی را می‌بینم که چطور سرسپرده پیِ برآوردن خواسته‌های همسرِ در خانه‌ نشسته‌شان هستند: «خانمم نور خیلی براش مهمه. می‌دونید که رئیس کس دیگه‌ایه. خانومم نبودن، پدر خانومم نماینده تشخیص مصلحت نظامن. و...» این سرسپردگی تنها مختص نسل جدید نیست. من سالار بودن زنان را، در مادربزرگ‌های خودم و مادربزرگ‌های پدر و مادرم هم دیده‌ام. درست که صدای پدرها بلندتر بوده باشد؛ اما به تکرار نجواهای زنانه و آهسته زیر گوش‌شان. 

دنبال حقوق برابریم؟ چرا؟ مگر از حق بیشتری که داریم، خسته شده‌ایم؟ من که به کمتر از حقِ زن بودنم رضایت نمی‌دهم! 

قبول که در پاره‌ای موارد و به برخی از زنان در جامعه‌مان ظلم روا می‌شود، اما این زورگویی منحصر به کشور ما نیست. کاش بفهمیم ریشه این زورگویی در فرهنگ نجیب ما نیست. فرهنگ را نخشکانیم.

من و ...
۰۹ دی ۹۷ , ۱۳:۱۰
متاسفانه اینها برابری رو اونطور که باید تعریف نمیفهمن
برابری زن و مرد به این معنی نیست اون هر کاری میکنه و میتونه بکنه منه زن هم باید انجام بدم
که متاسفانه اینو اینها نمیفهمن
من زنم و اون مرد
اون باید مرد بمونه و من زن
ما از نظر انسانی برابری درش شکی نیست
ولی دو جنس متفاوتیم
کاش یکم اینو درک کنن

بدترینش هم اینه که خودشون به حرفی که میزنن باور ندارن.
خانمه دم از حقوق برابر میزنه ولی اگه با یه اقا با هم از یه در بخوان وارد بشن معتقده اون مقدم تره و اون اول باید وارد بشه وگر نه جنجال بپا میکنه. ( این یه مثال فوق العاده کوچولوا)
بالاخره تو زنی یا برابر مردی؟ تکلیف مارو معلوم کن.

پاسخ :

ممنون از شما
ملکه بانو
۰۹ دی ۹۷ , ۱۴:۵۰
تا به حال متنی به این زیبایی درباره حق زن‌ها نخونده بودم

پاسخ :

ممنونم. لطف شماست
دینا .م
۰۹ دی ۹۷ , ۱۸:۰۹
حرف هایی که همیشه توی دلم بودن و نمی تونستم به زبون بیارم رو به شیواترین وجه ممکن در کلمات شما دیدم. ممنونم🤗

پاسخ :

ممنون از لطف شما 
پلڪــــ شیشـہ اے
۰۹ دی ۹۷ , ۲۱:۰۳
چه قدر زیبا و دلنشین بیان کردید.

پاسخ :

ممنونم از لطف شما
حنا
۱۰ دی ۹۷ , ۱۳:۵۸
 این نگرش شیر گاو پلنگ در مورد برابری حقوق زن و مرد جریان داره، از عدم مطالعه میاد.. از نخواندن تاریخ کشور ها و تمدن ها..
افرادی که حتی تفاوت برابری با تساوی رو درک نمی کنند و فریاد برابری سر میدهند..
قصد توهین به هیچ کس رو ندارم اما هیچ چیز من رو به اندازه خانمی که از صبح تا عصر سر یه کار متوسط با حقوق متوسط که بیشتر خرج پوشاک مد روز و حمل و نقلش میشود فقط برای این که ثابت کند در اجتماع است و فلان و فلان .. به حیرت نمی اندازد..

پاسخ :

ممنون از نظرت عزیزم. خیلی دوست دارم دیدگاه کلی‌ت رو درباره اشتغال زنان بیرون از محیط منزل بدونم.
قاسم صفایی نژاد
۱۲ دی ۹۷ , ۱۱:۰۴
همه چیز به اون سطرهای آخر برمیگرده. چون در دوره‌ای به زن‌ها ظلم می‌شده، یا چون در بخش‌هایی از کشور یا برخی خانواده‌ها هنوز به زنها ظلم میشه پس حقوق زن و مرد مساوی نیست! متاسفانه این مدلی جنگ روانی راه میندازن علیه بنیان خانواده در کشور.

پاسخ :

 درست می‌فرمایید. ممنون از شما
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan